Обстеження словника

Запропонуйте дитині назвати предмети, що її оточують (стіл, шафа, чашка, ручка, м’яч, туфлі, гребінець, майка, дзеркало, каструля, телевізор, лампа, молоко, банка, хліб і т.д.)

Покажіть дитині предмет, а потім, указуючи на різні частини цього предмета, запропонуєте назвати їх:
Чайник – ручка, кришка, носик
Стілець – спинка, ніжки, сидіння
Машина – кабіна, кузов, колеса, двері

Запропонуйте дитині назвати предмети (картинки) одним словом:
М’яч, лялька, машина, дзиґа – іграшки
Чашка, ложка, тарілка, каструля – посуд
Майка, кофта, плаття, штани – одяг
Ліжко, стілець, стіл, шафа – меблі
Морква, капуста, огірок, цибуля – овочі
Яблуко, слива, груша, лимон – фрукти
Кіт, собака, корова, кінь – домашні тварини
Лиса, вовк, ведмідь, заєць – дикі тварини

Покажіть дитині будь-який предмет і запропонуйте відповісти на запитання «Який він?»
Яблуко (яке?) – червоне, кругле, солодке
Сніг (який?) – білий, холодний, пухнастий, іскристий
Лисиця (яка?) – руда, хитра і т.д.

Запропонуйте дитині відповісти на питання:
Хто як пересувається? Хто як голос подає? Що роблять …?
людина – йде кіт – нявкає носом – дихають
риба – пливе собака – гавкає очима – дивляться
птах – летить корова – мукає ножем – ріжуть
змія – повзе свиня – хрюкає ручкою – пишуть
заєць – стрибає півень – кукурікає віником – замітають

Запропонуйте дитині назвати протилежні слова (антоніми)

Гра «Скажи навпаки»:
великий – маленький
високий – низький
довгий – короткий
широкий – вузький
гарячий – холодний
добрий – злий
повільно – швидко
холодно – тепло