Логопедам

Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного віку

Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї ...
Читати далі…

Розвиток рухливості органів артикуляційного апарату – важливий крок на шляху до правильного мовлення

Однією з причин порушення звуковимови у дітей може бути недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та мякого піднебіння. Порушення ...
Читати далі…

Артикуляційна гімнастика

Мета артикуляційної гімнастики – розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови звуків ...
Читати далі…

Дислексія

Дислексія – часткове специфічне порушення процесу читання, яке виражається стійкими специфічними помилками, які зумовлені несформованістю або розладами функцій, що забезпечують ...
Читати далі…

Дисграфія

Дисграфія – частковий розлад процесу письма, яке виражається специфічними і стійкими помилками, які зумовлені несформованістю або порушенням функцій, що забезпечують ...
Читати далі…

ФФНМ

Фонетико-фонематичне недорозвинення мовленнння (ФФНМ) — це порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними мовними розладами унаслідок ...
Читати далі…

ЗНМ

Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – складне мовленнєве порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти ...
Читати далі…

Алалія

Алалія – тяжке порушення мовлення, відсутність або недорозвиток мовлення, яке виникає внаслідок органічного ураження центральної нервової системи. Алалія – системний ...
Читати далі…

Ринолалія

Ринолалія – порушення тембру голосу та звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовленнєвого аппарату. При ринолалії артикуляція звукі відрізняється від норми. Так, ...
Читати далі…

Дизартрія

Дизартрія – порушення вимовної сторони мовлення, яке виникає внаслідок органічного ураження центральної нервової системи. Це важкий розлад усієї мовленнєвої діяльності ...
Читати далі…

Звуки Р, Р’

Артикуляція звуку • губи набувають положення наступного голосного звука; • зуби злегка розкриті; • широкий кінчик язика піднятий до верхніх ...
Читати далі…

Звуки Л, Л’

Артикуляція звуку Л: • губи набувають положення наступного голосного звука; • зуби злегка розкриті;· звужений кінчик язика упирається у верхні ...
Читати далі…

Звуки Ш, Ж, Ч

Артикуляція звуку Ш: • губи трохи витягнуті вперед; • зуби злегка розкриті; • широкий кінчик язика піднімається до твердого піднебіння, ...
Читати далі…

Звуки С, З, Ц

Артикуляція звуку С: • губи розтягнуті в посмішку; • зуби розкриті на декілька міліметрів трохи оголені; • широкий кінчик язика ...
Читати далі…

Артикуляція приголосних звуків

Звук [п] • верхня і нижня губа зімкнені; • язик спокійно лежить у ротовій порожнині або набуває положення наступного голосного ...
Читати далі…

Класифікація приголосних звуків

Якість різних приголосних залежить від умов їх творення. В українській мові приголосні характеризують і класифікують за такими ознаками: 1) за ...
Читати далі…

Артикуляція голосних звуків

Звук [а] • рот широко відкритий; • широкий язик спокійно лежить у ротовій порожнині; • м'яке піднебіння закриває прохід у ...
Читати далі…

Класифікація голосних звуків

Залежно від положення язика голосні характеризуються за місцем артикуляції і ступенем підняття язика. Якщо при вимові звука язик посунений наперед ...
Читати далі…

Розвиток слухового сприймання у дітей дошкільного віку

З досвіду роботи логопеда вищої категорії Бенюх Тетяни Миколаївни Для того щоб навчити дітей правильно вимовляти звуки нашої мови, змінювати ...
Читати далі…

Мовна картка для обстеження дітей з ЗНМ

досвіду роботи логопеда першої категорії Тихоновської Тетяни ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ 1. Дата обстеження: 2. Прізвище, ім’я дитини: 3. Вік дитини: 4 ...
Читати далі…