🧠Скроневі ділянки мозку – “центр розуміння”
 
👶З 2х років дитина активно тренується: слухає, розрізнює звуки і будує перші фрази.
 
🧠Скроневі долі – це важлива частина мозку, яка відповідає за:
✔️сприйняття мовлення,
✔️слухову пам’ять,
✔️емоційну реакцію на звуки.
 
Завдяки їм дитина починає:
✔️розуміти мову,
✔️повторювати слова,
✔️відчувати ритм.
 
⁉️За що відповідають скроневі ділянки?
🔴Мову і розуміння слів.
Тут формується слуховий образ слова – дитина пов’язує звуки з їх значенням.
🔴Музичність і відчуття ритму.
Діти з активними скроневими ділянками легко плескають, рухаються під музику, підспівують.
🔴Емоційне сприйняття.
Мозок зчитує інтонацію, тембр, настрій, що важливо для емпатії і спілкування.
🔴Пам’ять на звуки.
Дитина впізнає знайомі голоси, звуки, мелодії.
 
Якщо скроневі ділянки розвинені слабо:
❌️дитина не реагує на звернене мовлення (ніби не чує)
❌️плутає або спотворює слова
❌️не втримує ритм, неповторює рухи під музику
❌️втомлюється від звуків, стає роздратованою при гучних або нових звукових подразниках.
‼️Це не діагноз, а сигнал, що слід більше вмикати слухові, мовленнєві і музичні стимули в ігри.
 
☝️💯Як розвивати через гру?
✅️1. Ритмічні ігри.
Оплески, барабан, відтвори ритм – активують слухові зони.
✅️2. Музичні доріжки.
Стукіт під музику (ложки, барабани, клавіси, долоні).
Це не лише ритм, а й синхронізація із звуком.
✅️3. Гра “Хто сказав?”
Тембр, висота, інтонація, звуки тварин (різні голоси)
✅️4. Пісні з рухами.
Мовлення + моторика + емоція.
✅️5. Слухаємо і обговорюємо.
Що чув? Голосно чи тихо?
Розвиток слухової уваги.
 
☝️💯Чим більше слухових вражень, тим активніше формуються нейронні зв’язки в скроневих ділянках.
 
👂💬😆🦉🐤🐀🦃🐝🐸Музика, розмови, сміх, звуки природи – це “нейроїжа” для мозку дитини.
 
💁‍♀️Тож будьте уважними до звуків, що вас оточують!
 
Логопед Олександра Багмут
Поширити