
Скроневі ділянки мозку – “центр розуміння”

З 2х років дитина активно тренується: слухає, розрізнює звуки і будує перші фрази.

Скроневі долі – це важлива частина мозку, яка відповідає за:

сприйняття мовлення,

слухову пам’ять,

емоційну реакцію на звуки.
Завдяки їм дитина починає:

розуміти мову,

повторювати слова,

відчувати ритм.

За що відповідають скроневі ділянки?

Мову і розуміння слів.
Тут формується слуховий образ слова – дитина пов’язує звуки з їх значенням.

Музичність і відчуття ритму.
Діти з активними скроневими ділянками легко плескають, рухаються під музику, підспівують.

Емоційне сприйняття.
Мозок зчитує інтонацію, тембр, настрій, що важливо для емпатії і спілкування.

Пам’ять на звуки.
Дитина впізнає знайомі голоси, звуки, мелодії.
Якщо скроневі ділянки розвинені слабо:

дитина не реагує на звернене мовлення (ніби не чує)

плутає або спотворює слова

не втримує ритм, неповторює рухи під музику

втомлюється від звуків, стає роздратованою при гучних або нових звукових подразниках.

Це не діагноз, а сигнал, що слід більше вмикати слухові, мовленнєві і музичні стимули в ігри.


Як розвивати через гру?

1. Ритмічні ігри.
Оплески, барабан, відтвори ритм – активують слухові зони.

2. Музичні доріжки.
Стукіт під музику (ложки, барабани, клавіси, долоні).
Це не лише ритм, а й синхронізація із звуком.

3. Гра “Хто сказав?”
Тембр, висота, інтонація, звуки тварин (різні голоси)

4. Пісні з рухами.
Мовлення + моторика + емоція.

5. Слухаємо і обговорюємо.
Що чув? Голосно чи тихо?
Розвиток слухової уваги.


Чим більше слухових вражень, тим активніше формуються нейронні зв’язки в скроневих ділянках.

Тож будьте уважними до звуків, що вас оточують!
Логопед Олександра Багмут