
Для успішного навчання в школі, оволодінням процесами читання та письма, необхідно ще в дошкільному віці допомогти дитині навчитися виконувати звуковий аналіз слів. Знайомство зі звуковим аналізом слів доцільно починати тоді, коли в дитини вже є певна база знань, а саме, коли вона вже ознайомлена зі звуками. Дитина має зрозуміти, що слово складається з окремих звуків, і так само з окремих звуків можна скласти слово. Але, щоб допомогти дитині легко засвоїти звуковий склад слова, спочатку необхідно ознайомитися з певними етапами роботи.
1. Спочатку звук, потім буква. Починати знайомити дітей з буквами треба після того, як дитина ознайомиться зі звуком, що позначається цією буквою.
2. Буква – це графічне зображення звука. Не плутайте поняття «звук» і «буква». Звук – це те, що ми чуємо і вимовляємо. Буква – це те, що ми бачимо та пишемо.
3. Звуки поділяються на голосні (наголошені/ненаголошені) та приголосні (дзвінкі/глухі, тверді/мʼякі) .
4. Вивчаючи з дошкільниками звуки, не використовуйте алфавітну назву букви «бе», «ем», «ша», а промовляйте саме звук: [б], [м], [ш].
5. Починайте з найпростішого, навчіть дитину виділяти звуки у слові у певній послідовності:
– на початку слова (перший звук);
– в кінці слова (останній звук);
– в середині слова (звук займає будь-яку позицію, крім першої та останньої);
– повний звуковий аналіз (визначення порядку й кількості звуків у слові, кількість складів та наголошений звук).
Цікаво та з користю проводьте час з дітьми, навчаємо граючись!
Автор Олена Юрчук.