досвіду роботи
логопеда першої категорії
Тихоновської Тетяни
ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
1. Дата обстеження:
2. Прізвище, ім’я дитини:
3. Вік дитини:
4. Відомості про батьків:
Мати:
Батько:
5. Домашня адреса:
6. Ким направлена дитина:
7. Анамнез:
8. Мовний розвиток дитини:
• перші слова
• перші фрази
• чи переривався мовний розвиток.
9. Слух.
10. Зір.
11. Інтелект.
12. Мовне середовище та соціальні умови.
13. Загальне звучання мови.
• темп
• голос
• розбірливість
14. Стан артикуляційного апарату.
• губи
• зуби
• язик
• піднебіння
• прикус
15. Стан моторики.
• загальна
• дрібна
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ
1. Бесіда:
• Як тебе звуть?
• Як твоє прізвище?
• Скільки тобі років?
• Як звуть маму, тата?
• Чи є в тебе братик, сестричка?
2. Розповідь добре знайомої казки.
3. Розповідь по сюжетній картинці.
4. Розповідь по серії картин.
5. Складання розповіді – опису предмета.
ПСИХІЧНІ ПРОЦЕСИ
1. Лічба:
2. Узагальнення по кольору, формі
3. Четвертий зайвий
4. Класифікація предметів
5. Увага (чим відрізняються картинки)
6 Пам’ять:
• зорова
• слухова
СЛОВНИК
1. ІМЕННИКИ
• самостійне називання предметів:
| Сукня | Шарф |
| Стілець | Ведмедик |
| М’яч | Чашка |
| Груша | Туфлі |
| Олівець | Гребінець |
• називання частин предмету:
| Стілець | Чайник |
| Спинка | Ручка |
| Сидіння | Кришка |
| Ніжки | Носик |
• сформованість узагальнень:
М’ячик, лялька, дзига, зайчик –
Яблуко, груша, слива, вишня –
Ведмідь, заєць, лисиця, вовк –
2. ПРИКМЕТНИКИ
• підбір означень до слова:
| Яблуко | Сніг |
| Лимон | Небо |
| Лисиця | Мама |
• підбір антонімів:
| Великий | – |
| Високий | – |
| Довгий | – |
| Добрий | – |
| Гарячий | – |
3. ДІЄСЛОВА
• називання дій за малюнками:
| Купається | Прибирає |
| Шиє | Їсть |
| Іде | П’є |
| Пливе | Роздягає |
| Годує | Витирає |
• назви дії по пред’явленому предмету:
а) хто як пересувається?
б) хто як голос подає?
в) що роблять?
| а) | б) | в) |
| Риба | Півень | Очима |
| Птах | Собака | Носом |
| Людина | Котик | Ногами |
| Заєць | Корова | Ножем |
| Змія | Свиня | Ручкою |
ГРАМАТИКА
1. Стан граматичної системи словозміни
• утворення множини іменників:
| Ложка | М’яч |
| Чашка | Олівець |
| Лялька | Лимон |
• утворення множини дієслів:
| Їсть | Співає |
| Сидить | Танцює |
| Біжить | Іде |
• використання в мові відмінкових закінчень:
Н.в.
Р.в.
Д.в.
З.в.
О.в.
М.в.
• використання родових закінчень:
| чашка | (яка?) | – |
| помідор | (який?) | – |
| яблуко | (яке?) | – |
| м’ячі | (які?) | – |
• використання прийменників:
| На | Під | З |
| В | Над | До |
| За | По | З-за |
2. Стан граматичної системи словотворення
• утворення іменників зі зменшено-пестливим значенням:
| Зірка | Яблуко |
| Ялинка | Лимон |
| Сонце | Заєць |
• префіксальне словотворення:
Наливає
Виливає
Переливає
СТАН СКЛАДОВОЇ БУДОВИ СЛІВ
| Дим | Собака | Космонавт |
| Слон | Машина | Спортсмен |
| Риба | Тарілка | Черепаха |
| Білка | Помідор | Міліціонер |
ФОНЕМАТИЧНИЙ СЛУХ
1. Повтори:
Па-ба-па
Да-та-да
Ви-ві-ви
Ми-мі-ми
Да-та-да-та
2. Виділення звуку серед інших:
“а” серед у, а, о, і, а
“у” серед а, о, у, и, у
“н” серед м, т, д, н, п
3. Розрізнення близьких фонем:
| Са-ся | Ца-тя |
| Ша-са | Па-ба |
| За-зя | Ла-ля |
| За-жа | Ла-ря |
| Ка-га | Та-да |
4. Слова-пароніми:
Коза-коса
Дрова-трава
Рак-мак
5. Визначення наявності звуку в слові:
“м” – машина, сумка, ліс
“а” – Аня, мак, кіт
“б” – булка, зуби, заєць
“о” – Оля, коза, суп
СТАН ЕКСПРЕСИВНОГО МОВЛЕННЯ
1. Розуміння значення назви предмету
Покажи:
| Лампу | Чашку |
| Вікно | Гребінець |
| Стіл | Ведмедика |
| Ручку | Чобіток |
2. Розуміння значення дії предмету
Покажи:
| Хто іде? | |
| Хто купається? | |
| Хто шиє? | |
| Що пливе? |
3. Розуміння дій схожих по ситуації
Де дівчинка роздягає ляльку?
Де дівчинка витирає ляльку?
Хто з дітей їсть?
Хто з дітей п’є?
4. Розуміння значення ознаки предмету
Покажи:
Великий
Маленький
Червоний
Синій
Жовтий
Зелений
Круглий
Квадратний
5. Розуміння значення прийменників
Поклади ручку на зошит.
Поклади ручку під зошит.
Поклади ручку у коробку.
Поклади ручку біля коробки.
6. Виконання словесної інструкції
Відчини двері.
Візьми м’ячик.
Дай мені м’ячик.
Сядь на стілець.
Зачини двері.
7. Розуміння форм однини і множини іменника
Де м’яч?
Де м’ячі?
Де олівець?
Де олівці?
Де лимон?
Де лимони?
8. Розуміння форм однини і множини дієслів та прикметників
Де іде?
Де ідуть?
Де сидить?
Де сидять?
Де червона?
Де червоні?
9. Розуміння слів зі зменшено-пестливим значенням
Де зірка?
Де зірочка?
Де сонце?
Де сонечко?

