Корекція – це найважливіша складова соціального, а саме освітнього впливу на розвиток дитини, яка має певні освітні труднощі.
Будь-яка корекційна робота (і логопедична також) базується на системному підході до подолання цих труднощів.
І на логопедичних заняттях, принцип системного підходу, передбачає необхідність врахування структури дефекту, визначення провідного порушення, співвідношення первинних і вторинних симптомів.
Дуже часто батьки дивуються: “Ми до вас привели дитину, щоб ви навчили її говорити, а ви вчите її стрибати, тримати рівновагу, стояти на балансирі, ловити та кидати м’ячі, працювати з руками! Як це пов’язано і яке має відношення до мовлення?”
Так от. В корі головного мозку існує декілька зон які відповідають за мову та мовлення.
Дві з них (зони Верніке та Брока) знаходяться у лівій півкулі мозку поруч із премоторною, моторною та сенсорною корою.
Якщо ці ділянки мозку недостатньо функціонують, то у дитини спостерігаються рухові розлади, моторна незграбність, і розвиток мови затримується.
А мозок – це такий складний горішок, який не реагує на помах чарівної палички.
І щоб була хороша динаміка, мають сформуватися нові синапси в дисфункціональних ділянках мозку.
А для цього необхідно систематично стимулювати ці ділянки за допомогою комплексу різноманітних методик. І це не протягом декількох занять, а до пів року. А деяким дітям потрібно і значно більше часу.
Тому, не дивуйтесь, чому ж логопедичні заняття такі дивні.
Логопед Олександра Багмут