🔠🔢❌️Ще й досі багато хто вважає, що готовність до школи – це вміння читати, писати та рахувати.
 
✅️Так, це досить добре, але не це є показником готовності дитини до навчання в школі. Бо це можуть бути автоматично сформовані навички.
⁉️Що дитина має знати та вміти, збираючись до школи? На що спиратися, приймаючи важливе рішення? Які критерії готовності дитини до школи та як їх перевірити?
 
💯А готовність до шкільного навчання – це бажання і усвідомлення необхідності вчитися, яке виникає в результаті соціального дозрівання дитини, появи у неї внутрішніх протиріч, які визначають мотивацію до навчальної діяльності.
 
👨‍🎓Навчання та пізнання – це природні механізми розвитку дитини. Дитина завжди прагне до нових знань та розвитку.
 
👩‍🎓Але, щоб його набути, середовище, що оточує дитину, має бути направлене на задоволення цієї потреби.
 
🧱Дуже гарно показані всі компоненти, які ведуть до гармонійного розвитку у піраміді Вільямс і Шеленбергер, яка наочно ілюструє, наскільки все навчання дитини, її інтелект, поведінка залежить від фундаменту та нижніх поверхів розвитку нервової системи.
 
🏔Основа і вершина піраміди взаємопов’язані – вершина не може існувати окремо від основи, так само, як будівля не може утриматися без міцного фундаменту.
🏗Не забезпечивши розвиток дитини на нижніх поверхах, неможливо сформувати навички, які знаходяться на верхніх поверхах піраміди.
🧠Мова, мислення, увага, пам’ять – це вищі психічні функції, що перебувають не в основі піраміди, а високо на ній. Розвиток дитини йде знизу вгору.
🪨Кожен поверх формується на фундаменті попереднього.
⬆️Щоб піднятися до вершини піраміди, коли дитина й буде готова до шкільного навчання, потрібно приділити увагу кожному поверху.
 
✅️Структурований підхід створює ефективне середовище для всієї діяльності дитини, призводить до особистого прогресу кожної, що надалі відбивається на успішній адаптації до шкільного навчання.
 
‼️І основним принципом у підготовці дітей є не навчання, а формування базових психічних процесів, необхідних для навчання.
 
⭕️Перед тим, як визначити, чи готова дитина до школи, необхідно виявити і доповнити недостатньо сформовані функції, спираючись на більш розвинені. Завжди потрібно іти від простого до складного.
 
⬇️️Тому, поки ще є час, перевірте у дитини сформованість нижніх відділів піраміди, без розвитку яких, навчання в школі буде досить ускладненим.
 
❣️Все б було б добре, якби все було так просто!
 
 
Логопед Олександра Багмут
Поширити