Діти можуть отримати користь від використання планшетних комп’ютерів у логопедії, виявили дослідники.
Дослідження вчених Казанського центрального університету в Росії показало, що використання комп’ютерних ігор на планшетах може мати значний вплив на мотивацію та задоволеність дітей віком від 3 до 12 років під час логопедичних сеансів і занять.
Дослідження, оплачене Міністерством освіти, науки і спорту Словенії та Європейським соціальним фондом, показало, що гаджети, хоча й нібито пристрої для розваг, можуть допомогти дітям вимовляти слова, які інакше могли б бути для них складними.
Члени дослідницької групи відзначили у звіті: «Результати анкети показали, що планшети позитивно впливають на соціальне навчання дітей. Ми відзначили, що акценти в терапії також змінилися – тоді як традиційна терапія спирається на навчання, цього разу лікарі активно залучали дітей до процесу і намагався їх мотивувати».
У документі зазначається, що отримані результати ставлять під сумнів поширені застереження багатьох людей щодо використання комп’ютерів у навчальному процесі.
Крім того, користуватися планшетами дуже зручно, оскільки вони малі та мобільні, тобто їх можна використовувати вдома, в лікарні чи класі.
Дослідження було продовженням проекту, який вивчав вплив використання планшетів у математиці минулого року. Дослідники зауважили: «Ми з’ясували, що діти можуть більше залучатися до ігрових завдань на планшетах, ніж до традиційних завдань підручника».
Таким чином, загалом планшети представляють собою зовсім інший підхід до традиційних методів навчання, і виявляється очевидним, що, коли вони використовуються в логопедії, діти, які їх використовують, почуваються вільніше досліджувати та експериментувати, коли вони взаємодіють з іграми та завданнями.
Це може мати далекосяжні наслідки для того, як логопеди формують свій підхід до допомоги дітям.