Життя сучасних дітей майорить чисельним різноманіттям іграшок.
Добре це чи погано?
Розмови про те, скільки іграшок потрібно дитині не вщухають майже ніколи. Хтось вважає, що чим менше – тим краще, а хтось щоденно поповнює й без того безкінечні запаси.
️Це, звичайно, дві крайнощі, а істина, як відомо, десь посередині.
Де хто вважає, що велика кількість іграшок допоможе дитині швидше розвивати необхідні навички.
Насправді це не так.
Дитяче сприйняття влаштовано таким чином, що для збереження уваги в зоні видимості дитини має перебувати не більше п’яти предметів одночасно.
Коли об’єктів навколо малюка більше, йому стає важко зосередитися на одному з них, а значить, увага не концентрується, а, навпаки, розсіюється.
Велика кількість різноманітних іграшок перевантажує дитину їй важко зосередитися на конкретній грі, вона не може довго приділяти час чомусь одному, й увага починає розсіюватися. Тож дитина швидше втомлюється, насилу вчиться фокусуватися і не вміє займати себе чимось самостійно.
То, як же бути?
Сучасна нейропсихологія рекомендуює дотримуватися класичної формули “п’ять, плюс-мінус два”.
Оптимальна кількість іграшок для дітей дошкільного віку – від трьох до семи. Йдеться саме про ефективні забавки, які активно використовуватимуться, а не просто лежатимуть у кошику.
Саме на такій кількості предметів дитина може концентрувати увагу.
І іграшки в цьому комплекті з п’яти-семи штук повинні відрізнятися за принципом взаємодії з ними:
стукати,
шарудіти,
збирати
та слухати.
Також популярна й інша теорія: максимальна комфортна для дитячої психіки кількість іграшок – 10-15 у постійному використанні. Якщо вже зараз у вашої дитини більше дитячих іграшок, то просто приберіть частину на місяць, а потім зробіть заміну.
Якщо іграшки періодично змінювати, вони не набриднуть дитині: зазвичай малюки забувають про них і сприймають як нові.
Також зверніть увагу ще на один важливий момент:
потрібно, щоб іграшки, якими бавиться дитина, мали різні текстури: м’які, тверді, гладкі, шорсткі, дерев’яні, гумові, паперові, металеві.
Добре, якщо вдасться підібрати логічну текстуру: ведмежа – пухнасте, жаба – із гладкого матеріалу, потяг – з металу.
Загалом, кількість іграшок не повинна бути самоціллю.
Найважливіше вибирати іграшки, які допоможуть дитині розвиватися і вчитися новому.
Велика кількість іграшок не стимулює розвиток додаткового творчого мислення.
І навпаки, якщо іграшка одна, дитина змушена придумувати більш глибокі й різноманітні ігри, що сприяє розвитку творчого мислення і самоорганізації дитини.
Вирішувати вам!
Логопед Олександра Багмут