 
	    




 Життя сучасних дітей майорить чисельним різноманіттям іграшок.
Життя сучасних дітей майорить чисельним різноманіттям іграшок.
 Добре це чи погано?
Добре це чи погано? Розмови про те, скільки іграшок потрібно дитині не вщухають майже ніколи. Хтось вважає, що чим менше – тим краще, а хтось щоденно поповнює й без того безкінечні запаси.
Розмови про те, скільки іграшок потрібно дитині не вщухають майже ніколи. Хтось вважає, що чим менше – тим краще, а хтось щоденно поповнює й без того безкінечні запаси. ️Це, звичайно, дві крайнощі, а істина, як відомо, десь посередині.
️Це, звичайно, дві крайнощі, а істина, як відомо, десь посередині. Де хто вважає, що велика кількість іграшок допоможе дитині швидше розвивати необхідні навички.
Де хто вважає, що велика кількість іграшок допоможе дитині швидше розвивати необхідні навички. Насправді це не так.
Насправді це не так. Дитяче сприйняття влаштовано таким чином, що для збереження уваги в зоні видимості дитини має перебувати не більше п’яти предметів одночасно.
Дитяче сприйняття влаштовано таким чином, що для збереження уваги в зоні видимості дитини має перебувати не більше п’яти предметів одночасно. Коли об’єктів навколо малюка більше, йому стає важко зосередитися на одному з них, а значить, увага не концентрується, а, навпаки, розсіюється.
Коли об’єктів навколо малюка більше, йому стає важко зосередитися на одному з них, а значить, увага не концентрується, а, навпаки, розсіюється. Велика кількість різноманітних іграшок перевантажує дитину
Велика кількість різноманітних іграшок перевантажує дитину  їй важко зосередитися на конкретній грі,
їй важко зосередитися на конкретній грі,  вона не може довго приділяти час чомусь одному, й
вона не може довго приділяти час чомусь одному, й  увага починає розсіюватися.
увага починає розсіюватися.  Тож дитина швидше втомлюється, насилу вчиться фокусуватися і
Тож дитина швидше втомлюється, насилу вчиться фокусуватися і  не вміє займати себе чимось самостійно.
не вміє займати себе чимось самостійно. То, як же бути?
То, як же бути? Сучасна нейропсихологія рекомендуює дотримуватися класичної формули “п’ять, плюс-мінус два”.
Сучасна нейропсихологія рекомендуює дотримуватися класичної формули “п’ять, плюс-мінус два”. Оптимальна кількість іграшок для дітей дошкільного віку – від трьох до семи. Йдеться саме про ефективні забавки, які активно використовуватимуться, а не просто лежатимуть у кошику.
Оптимальна кількість іграшок для дітей дошкільного віку – від трьох до семи. Йдеться саме про ефективні забавки, які активно використовуватимуться, а не просто лежатимуть у кошику.Саме на такій кількості предметів дитина може концентрувати увагу.
 І іграшки в цьому комплекті з п’яти-семи штук повинні відрізнятися за принципом взаємодії з ними:
І іграшки в цьому комплекті з п’яти-семи штук повинні відрізнятися за принципом взаємодії з ними: стукати,
стукати, шарудіти,
шарудіти, збирати
збирати та слухати.
та слухати. Також популярна й інша теорія: максимальна комфортна для дитячої психіки кількість іграшок – 10-15 у постійному використанні.
Також популярна й інша теорія: максимальна комфортна для дитячої психіки кількість іграшок – 10-15 у постійному використанні.  Якщо вже зараз у вашої дитини більше дитячих іграшок, то просто приберіть частину на місяць, а потім зробіть заміну.
Якщо вже зараз у вашої дитини більше дитячих іграшок, то просто приберіть частину на місяць, а потім зробіть заміну. Якщо іграшки періодично змінювати, вони не набриднуть дитині: зазвичай малюки забувають про них і сприймають як нові.
Якщо іграшки періодично змінювати, вони не набриднуть дитині: зазвичай малюки забувають про них і сприймають як нові. Також зверніть увагу ще на один важливий момент:
Також зверніть увагу ще на один важливий момент:потрібно, щоб іграшки, якими бавиться дитина, мали різні текстури:  м’які,
м’які,  тверді,
тверді,  гладкі,
гладкі,  шорсткі,
шорсткі,  дерев’яні,
дерев’яні,  гумові,
гумові,  паперові,
паперові,  металеві.
металеві.
 м’які,
м’які,  тверді,
тверді,  гладкі,
гладкі,  шорсткі,
шорсткі,  дерев’яні,
дерев’яні,  гумові,
гумові,  паперові,
паперові,  металеві.
металеві. Добре, якщо вдасться підібрати логічну текстуру: ведмежа – пухнасте, жаба – із гладкого матеріалу, потяг – з металу.
Добре, якщо вдасться підібрати логічну текстуру: ведмежа – пухнасте, жаба – із гладкого матеріалу, потяг – з металу. Загалом, кількість іграшок не повинна бути самоціллю.
Загалом, кількість іграшок не повинна бути самоціллю. Найважливіше вибирати іграшки, які допоможуть дитині розвиватися і вчитися новому.
Найважливіше вибирати іграшки, які допоможуть дитині розвиватися і вчитися новому. Велика кількість іграшок не стимулює розвиток додаткового творчого мислення.
Велика кількість іграшок не стимулює розвиток додаткового творчого мислення. І навпаки, якщо іграшка одна, дитина змушена придумувати більш глибокі й різноманітні ігри, що сприяє розвитку творчого мислення і самоорганізації дитини.
І навпаки, якщо іграшка одна, дитина змушена придумувати більш глибокі й різноманітні ігри, що сприяє розвитку творчого мислення і самоорганізації дитини. Вирішувати вам!
Вирішувати вам!Логопед Олександра Багмут

