????????????????????????Життя сучасних дітей майорить чисельним різноманіттям іграшок.
 
????????Добре це чи погано?
 
????Розмови про те, скільки іграшок потрібно дитині не вщухають майже ніколи. Хтось вважає, що чим менше – тим краще, а хтось щоденно поповнює й без того безкінечні запаси.
 
♾️️Це, звичайно, дві крайнощі, а істина, як відомо, десь посередині.
✔️Де хто вважає, що велика кількість іграшок допоможе дитині швидше розвивати необхідні навички.
❎️Насправді це не так.
 
????Дитяче сприйняття влаштовано таким чином, що для збереження уваги в зоні видимості дитини має перебувати не більше п’яти предметів одночасно.
????Коли об’єктів навколо малюка більше, йому стає важко зосередитися на одному з них, а значить, увага не концентрується, а, навпаки, розсіюється.
‼️Велика кількість різноманітних іграшок перевантажує дитину ▪️їй важко зосередитися на конкретній грі, ▪️вона не може довго приділяти час чомусь одному, й ▪️увага починає розсіюватися. ✔️Тож дитина швидше втомлюється, насилу вчиться фокусуватися і ❗️не вміє займати себе чимось самостійно.
 
⁉️То, як же бути?
✅️Сучасна нейропсихологія рекомендуює дотримуватися класичної формули “п’ять, плюс-мінус два”.
✅️Оптимальна кількість іграшок для дітей дошкільного віку – від трьох до семи. Йдеться саме про ефективні забавки, які активно використовуватимуться, а не просто лежатимуть у кошику.
Саме на такій кількості предметів дитина може концентрувати увагу.
✅️І іграшки в цьому комплекті з п’яти-семи штук повинні відрізнятися за принципом взаємодії з ними:
????️стукати,
????️шарудіти,
????️збирати
????️та слухати.
 
✅️Також популярна й інша теорія: максимальна комфортна для дитячої психіки кількість іграшок – 10-15 у постійному використанні. ❌️Якщо вже зараз у вашої дитини більше дитячих іграшок, то просто приберіть частину на місяць, а потім зробіть заміну.
✅️Якщо іграшки періодично змінювати, вони не набриднуть дитині: зазвичай малюки забувають про них і сприймають як нові.
 
❗️Також зверніть увагу ще на один важливий момент:
потрібно, щоб іграшки, якими бавиться дитина, мали різні текстури: ????️м’які, ????️тверді, ????️гладкі, ????️шорсткі, ????️дерев’яні, ????️гумові, ????️паперові, ????️металеві.
 
????️Добре, якщо вдасться підібрати логічну текстуру: ведмежа – пухнасте, жаба – із гладкого матеріалу, потяг – з металу.
 
☝️Загалом, кількість іграшок не повинна бути самоціллю.
☝️Найважливіше вибирати іграшки, які допоможуть дитині розвиватися і вчитися новому.
????Велика кількість іграшок не стимулює розвиток додаткового творчого мислення.
????І навпаки, якщо іграшка одна, дитина змушена придумувати більш глибокі й різноманітні ігри, що сприяє розвитку творчого мислення і самоорганізації дитини.
????Вирішувати вам!
 
Логопед Олександра Багмут
 
Поширити