Для того, щоб людина могла мислити та діяти, її мозок має постійно обробляти інформацію про стан тіла, а також про стан навколишнього середовища.
Ця інформація потрапляє у мозок за допомогою органів чуття (сенсорних систем).
Далі, первинна обробка інформації здійснюється базальними гангліями, які передають моторним зонам кори інформацію, що необхідна для планування рухів.
Задача мозку – поєднати та проаналізувати цю інформацію, відділяючи головне від другорядного.
За це відповідає МОЗОЧОК.
МОЗОЧОК – це диспетчер нашого мозку.
Він пов’язаний зі всіма частинами нашого мозку та перероблює всю інформацію, яку отримує від органів чуття. На основі цієї інформації мозочок проводить корекцію рухів та поведінки.
Мозочок розглядають як своєрідний комп’ютер, який отримує інформацію як від периферичних структур, так і від кіркових рухових центрів.
Після обробки настільки великої за обсягом інформації мозочок
посилає відповідні модулюючі команди до первинної рухової кори і рухових систем мозкового стовбура,
а також регулює силу і ступінь рухів,
бере участь в їх підготовці, програмуванні рухової кори і руховому навчанні.
Дослідження, які проводилися в останні десятиліття виявили, що у більшості дітей з мовними і поведінковими проблемами функції мозочка і базальних гангліїв порушені.
Функції мозочка та базальних гангліїв можна тренувати.
І саме тренуванню мозочка допомагає МОЗОЧКОВА СТИМУЛЯЦІЯ.
Мозочкова стимуляція – це спеціально розроблена програма фізичних тренувань, які спрямовані на покращення роботи мозкового стовбуру і самого мозочка.
Інакше кажучи, це комплекс вправ, які застосовується під час лотогопедичних занять, з метою покращення стану вестибулярної системи дитини, координації рухів, розвитку просторового орієнтування, концентрації уваги та пам’яті та в цілому стимуляції психомовленнєвого розвитку.
Заняття призначаються дітям з порушеннями координації рухів, порушеннями уваги, гіперактивністю, порушеннями аутистичного спектра, порушеннями усного та писемного мовлення, проблемами з опановування шкільними навичками.
Отже, комплекс лікувально-профілактичних та реабілітаційних вправ, виконання яких припускає ця нейрокоригувальна система, дозволяє досягти таких успіхів:
розвинути відчуття рівноваги;
підвищити здатність до навчання;
розвинути самоконтроль;
нормалізувати поведінку;
активізувати мову та покращити її сприйняття;
підвищити концентрацію уваги;
стимулювати розвиток розумових здібностей;
відкоригувати навички письма та читання;
вирівняти емоційний стан;
покращити пізнавальні здібності;
удосконалювати рухові навички, зокрема погодженість дій, спритність та швидкість реакції;
натренувати пам’ять, включно зорову, образну, слухову, нюхову, дотикову, рухову та ін.
Пам’ятайте, діяти, це завжди про результат.
Логопед Олександра Багмут