Якщо у маленьких дітей є проблеми з вимовою та порушення дикції, то це нормально та природньо. Найчастіше вони проходять самі собою. Але іноді трапляються випадки, коли є гостра необхідність звернутися до фахівця. Ось тільки вибрати його – завдання не з легких. На що слід звернути увагу при виборі спеціаліста.

Хороший дитячий логопед. Де шукати?

Існує багато оголошень логопедів, які пропонують свої послуги у ЗМІ, в інтернеті тощо. Порекомендувати логопеда можуть у поліклініці, центрі розвитку дитини, школі або дитячому садку. Найкращий спосіб, на мій погляд, прислухатися до рекомендацій друзів та знайомих. Вони зможуть поділитися з вами своєю думкою та особистим досвідом.

Коли потрібно звернутися до логопеда?

Якщо у 2 роки дитина не розмовляє.

У 3 роки мова дитини невиразна і незрозуміла для оточуючих.

Дитина має невеликий словниковий запас для свого віку.

Дитина спотворює вимову звуків.

Після 5 років дитина неправильно узгоджує слова в реченнях.

Якщо дитина готується до школи.

Учень не справляється зі шкільною програмою. Йому важко дається письмо та читання.

Якщо дитина отримала травму (сильне падіння, струс мозку)  та після цього почалися проблеми з мовленням, в таких випадках варто провести обстеження також у невролога.

Якщо на якомусь етапі розвитку вас щось турбує та ви сумніваєтесь, чи відповідає мовлення вашої дитини віковій нормі.

Дуже важливо отримати консультацію спеціаліста вчасно. Найкраще звернутися до логопеда з появою перших ознак порушення мовленнєвого розвитку та якомога раніше. Таким чином можна уникнути негативного впливу порушень мовлення на психічний розвиток в цілому.

На що варто звернути увагу при виборі логопеда?

Обов’язковим пунктом  є вища освіта. Логопед-дефектолог повинен мати диплом про закінчення дефектологічного факультету вищого навчального закладу.

Стаж логопеда. Бажано, щоб був хоч якийсь стаж та досвід практичної роботи. Але це зовсім не означає, що фахівець-початківець зовсім нічого не вміє.

Методики. Як правило, всі фахівці дотримуються загальноприйнятих методик та правил для корекції мовлення. Іноді застосовують свої особисті розробки, нетрадиційні методи та підлаштовують їх під кожну дитину індивідуально.

План роботи. Запитайте у педагога, як проходитимуть заняття, які методи він використовуватиме. Логопед повинен розповісти вам про свій план корекційної роботи з малюком. Плюс до всього повинен пояснити, що саме він збирається робити і в якій послідовності. Попросіть вчителя, відвідати логопедичний кабінет завчасно, щоб побачити його  оснащеність.

Істинний логопед ніколи не скаже вам точну дату, коли мовлення (звуковимова і т.і.) буде виправлена. Тут все суворо індивідуально і залежить від багатьох критеріїв.

Ви не пожалкуєте, витративши певний час на пошуки хорошого фахівця, коли з часом будете бачити чудові результати та радісні очі вашої дитини, яка з нетерпінням чекатиме наступного заняття!

Дитячий логопед. Особисте враження.

Дуже важлива перша зустріч. Вона може стати вирішальною.

Зверніть увагу, як логопед встановлює контакт з дитиною. Подивіться на реакцію вашої дитини. Чи йде він із радістю на заняття чи ні? Діти тонкі та чуйні психологи. Іноді вони можуть самі зробити правильний вибір.

Досвідчений і грамотний логопед не критикуватиме вас і вашої дитини. Він не виявлятиме байдужість, злість або роздратування. Він не робить поспішних висновків і обережний у судженнях. Мова самого фахівця має бути чіткою та правильною.

Співпраця.

Логопед завжди рекомендує домашні завдання і ви повинні їх виконувати. Без цього нікуди.

На жаль, багато батьків не хочуть займатися з дітьми вдома. У такому разі не варто запитувати у педагога, чому ви, за певний час, не отримали бажаного результату.

Діти дошкільного віку швидко забувають набуті навички на заняттях. І лише постійне повторення вдома допоможе закріпити їх. Обов’язково мотивуйте та заохочуйте своїх малюків.

Виявляйте інтерес та активність. Спілкуйтеся з педагогом якнайбільше після занять.

Як правило, логопед запрошує батьків до себе в кабінет, щоб вони подивилися на заняття. До речі, перша консультація може відбуватися у присутності батьків. Тому що дитині у присутності мами чи тата легше вступити у діалог з незнайомою людиною.

Для хорошого логопеда немає важких дітей. Кожна дитина індивідуальна та унікальна. Всі мають свої сильні сторони, позитивні якості. А ось побачити ці сторони і використовувати їх на благо — це і є запорука успішної логопедичної роботи.  

Поширити