Одним з важливих напрямків у роботі з дошкільниками є формування математичних уявлень.

На цьому етапі слід приділяти увагу зокрема формуванню навичок обчислення. Це складне завдання для дитини, тому спочатку треба практично, на знайомих предметах – іграшках, фруктах, посуді тощо, показати дошкільнику склад числа.

Візьміть одну цукерку, запитайте у дитини, скільки на столі цукерок – одна, покажіть цифру

1. Візьміть ще одну цукерку, порахуйте, скільки тепер цукерок на столі – дві, покажіть цифру

2. Поясніть, яким чином отримали дві цукерки – взяли одну і ще одну. Так само пропрацюйте число

3. Щоб стало три, треба взяти одну цукерку і ще дві, або навпаки дві і ще одну, скільки всього – 1, 2, 3 – три цукерки. Частіше рахуйте предмети з дитиною, обираючи такі, що будуть цікаві для дитини. Паралельно пишіть цифри, які вивчаєте на даному етапі, наповніть простір навколо дитини картинками з зображенням цифр та відповідної кількості малюнків, наприклад 1 – ?, 2 – ??, 3 – ???.

Коли дитина засвоїть склад числа на прикладі маленьких чисел, пропонуйте наступні, чотири – це три і один, або два і два. Так поступово, завдяки постійному повторенню, у дитини сформується така важлива навичка, як обчислення.

Під час цієї роботи важливим є використання наочності. Тому що наочність – це один з компонентів цілісної системи навчання, яка допоможе дітям якісно засвоїти досліджуваний матеріал та сформує у дитини правильне уявлення про предмет, який вона вивчає.

Поширити