Часто у дітей з різними мовленнєвими порушеннями зустрічається порушення складової будови слова. Діти пропускають склади, переставляють їх місцями, додають зайвий звук або склад у слово. Поряд с порушеннями складової структури слів відмічаються також й порушення загальноритмічних здібностей. Діти не можуть повторити простий ритмічний малюнок (наприклад: плеснути в долоні 2, 3 4 рази; виконати серію ударів 2 рази плеснути, пауза, ще 1 раз плеснути; 2 рази тупнути ногою та 1 раз плеснути; 2 рази стукнути кулачком по столу, 3 рази плеснути в долоні і т. д.). Здавалось би такі прості вправи викликають труднощі у дітей з порушенням складової будови слів. Тому корекційну роботу над складо-ритмічною та звуко-складовою структурою слів слід обов’язково поєднувати з роботою над формуванням ритмічних здібностей дитини. Починати таку роботу слід з вправ на побудову ритмічного ряду.
Запропонуйте дитині повторити серію рухів.
Таким чином формується вміння дитини переключатися правильно з одного руху на інший, що в комплексі з розвитком фонематичного сприймання поступово допоможе дитині правильно переключатися в мовленні з одного звуку на інший.
Поширити