Готовність дитини до школи вимагає не лише досягнення певного віку (6,5 років).
Готовність до початку шкільного навчання визначається за кількома критеріями.
Зокрема:
вміння спокійно сидіти певний час,
фокусуватися на одному завданні,
не відволікатися,
контролювати рух очей,
вміння тримати ручку чи олівець
тощо.
Ці здібності пов’язані з розвитком та правильним формуванням
моторних навичок, контролем за становищем тіла.
Фізичний розвиток настільки ж важливий, як і інтелектуальний рівень розвитку дитини.
А можливо у дошкільному віці і трохи має перевагу.
Для успішного оволодіння знаннями, дитині важливо у школі стежити за рядком, фокусувати увагу та вчасно регулювати себе.
Відсутність таких навичок відбивається на поведінці дитини та на засвоєнні навчального матеріалу.
Тому, основними критеріями готовності до шкільного навчання, не є вміння читати, рахувати та писати.
Основним критерієм готовності дитини до школи є розвиток ДИНАМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ.
Тобто усих видів ПРАКСИСУ:
Конструктивного: дитина має розуміння просторових співвідношень, застосовувати елементи будівельних конструкторів та малювати геометричні фігури.
Оромоторного: координації рухів м’язів, потрібних для вимовляння слів.
Психомоторного: дитина має виконувати задану послідовність рухів.
Ідеомоторного: дитина не має відчувати складності при виконанні однокрокових мотороних задач.
Тому, хто веде діток до школи, або ще в певних роздумах, у вас є ще час звернутися за консультативною допомогою до спеціалістів.
Логопед Олександра Багмут