Моторне планування — це навик, який готує тіло до послідовності в рухах і для виконання нової, досі невідомої дії. ✂️Це фактор, що впливає на розвиток дрібної і великої моторики дитини і оволодіння самостійністю.
 
????Моторне планування знаходиться між ідеєю та реалізацією дії і з’являється тоді, коли є потреба засвоїти щось нове.
 
????Цей процес можна назвати мостиком між сенсомоторною та інтелектуальною функцією мозку, а також найскладнішою формою функціонування нервової системи.
 
❗️Планування потребує довільної уваги, яка робить мозок здатним створювати повідомлення для м’язів і відправляти їх в необхідній послідовності.
 
????Ми маємо моторні та примоторні структури в головному мозку, які відповідають за контроль діяльності, рухову активність, координацію, мовленнєву рухливість, артикуляцію.
 
????Передмоторна кора розташована в лобовій частці. Ця частка є найостаннішою структурою мозку в еволюції людини і пов’язана з необхідністю контролю та координації найбільш складних когнітивних і поведінкових процесів.
 
✅️Основні функції лобової частки є:
✔️планування,
✔️контроль поведінки,
✔️розумова гнучкість,
✔️робоча пам’ять,
✔️вільне володіння пошуком і оновленням інформації,
✔️️мислення або здатність думати, що відчуває інша людина,
✔️соціальна поведінка,
✔️соціальне пізнання.
 
❌️Результати обстежень дітей з мовленнєвими порушеннями, показують, що, як правило, у даної категорії дітей наявний виражений дефіцит моторного планування.
❎️Іноді труднощі моторного планування виглядають як незграбність, порушення координації рухів. Може здатися, що це не має відношення до мовлення, але це частини одного процесу.
⏯️Таким дітям складно дається перемикання з одного виду діяльності на інший, моторне планування будь- якого процесу.
????Для ефективного тренування моторного планування необхідно робити вправи з незвичними моторними діями, які не автоматизовані у дітей.
 
⁉️Що це може бути?
 
‼️А це: ????️використання двох рук одночасно;
????️використання не провідної, не домінуючої руки для виконання завдання;
????️заміна звичних рухів на нові;
????️зміна темпу і ритму виконання певних завдань;
????️будь-які вправи з використанням нових матеріалів, завдань.
 
☑️Пам’ятайте!
▪️І сам процес корекції вимагає від дитини складного моторного планування.
▪️Дитина повинна усвідомлено контролювати себе до тих пір, поки виконання цих рухів не стане навиком.
 
????Дійте! Наполеглива праця і системна робота завжди приносить позитивний результат.
 
Логопед Олександра Багмут