????Коли ми, логопеди, перевіряємо вміння рахувати у дитини під час обстеження, батьки часто дуже дивуються: “А це тут до чого?”
 
????Тому тримайте невелике роз’яснення з цього приводу.
 
????Перша математика в житті дитини тісно пов’язана із сенсорним досвідом і відчуттям власного тіла, оскільки найперший підрахунок – це усвідомлення дитиною того, що в неї дві руки, дві ноги, два ока, а от носик один.
 
????Фактично, навчання рахунку починається в дуже ранньому віці з розуміння: “один – багато”, “менше – більше”. І навіть якщо ніхто спеціально не розповідає та не пояснює дитині про особливості рахунку, вона сама рано чи пізно зробить про це висновки.
 
????????????Малюк на сенсорному рівні (маніпулюючи предметами, розставляючи іграшки в ряд, плескаючи в такт, ритмічно стукаючи ложкою по столу, стрибаючи тощо) ознайомлюється з рахунком. Не із цифрами, а з рахунком.
 
♻️Знання порядкової лічби і розуміння того, чим від­різняються порядкові числа від кількісних, має велике значення для засвоєння відношень між предметами.
 
????Кількісна лічба передує у часі порядковій.
 
✔️️Діти починають вживати у сво­їй мові порядкові числівники поряд з кількісними дуже рано, вже в кінці другого року життя.
✔️Проте діти трьох, чотирьох і навіть п’яти років часто використовують їх неправильно, замінюючи кількісними числівниками.
✔️Порядкова лічба у межах десяти, дозволяє дитині правильно відповідати на запитання “скільки?”, “який?”, “котрий?”.
 
❌️Практика свідчить, що діти часто плутають запитання “який?” і “котрий?”.
▪️Бо перше запитання потребує виділення якісних ознак предметів (кольору, величини, призначення).
▪️А друге — визначення місця серед інших.
✔️Чергування запитань “скільки?”, “котрий?”, “який?” дає змогу розкрити їхнє значення.
✔️А ще, рахунок – це ритм та гармонія.
✔️Рахунок – це вживання граматичних закінчень.
 
‼️Тому, обстежуючи математичні обчислення, ми, як спеціалісти, обстежуємо розумові здібності дитини, її кмітливість, пам’ять і логічне мислення. Які безпосередньо впливають на мовленнєві здібності.
 
⁉️І якщо дитина, відповідно до свого віку, не орієнтується в лічбі, то це досить вагомий “червоний прапорець” її розвитку.
 
Логопед Олександра Багмут
 
Поширити