Згідно з новим дослідженням, проведеним у Чеській Республіці, яке було опубліковано в журналі Anthrozoos, логопедична терапія для дітей, ймовірно, буде набагато ефективнішою, якщо присутня собака.
Дослідження було проведено Чеським університетом природничих наук у Празі, у якому порівняли відповіді 76 дітей віком від чотирьох до семи років, які лікувались від дисфазії розвитку. Рівно половина з них проходила терапію в присутності собаки, а інша половина – без.
Дослідники помітили, що ті, хто проходив програму з собакою, з більшою ймовірністю добре реагували на лікування.
Кристина Мачова з кафедри тваринництва та етології тварин університету розповіла виданню «Інфекційні хвороби у дітей»: «Присутність собаки покращує стосунки з терапевтом, оскільки відволікає від страху перед терапією у дітей і забезпечує їм форму підтримки під час практики».
У дослідженні вона та її колеги визначили: «Логопедична терапія за допомогою собак може стати доповнювальним методом до традиційного підходу. Це особливо багато обіцяє у вдосконаленні навичок лицевої моторики».
Серед покращень, засвідчених дослідниками, були низка позитивних дій дітей, які лікувались разом із собаками, зокрема наповнювали щоки повітрям, звужували й закривали очі та посміхалися. Усі ці реакції були більш поширеними, ніж серед дітей, які отримували лише традиційну терапію.
Крім того, діти, які отримували терапію з допомогою тварин, були більш комунікабельними та робили більш природні жести та вирази.
Дослідники сказали, що необхідні додаткові дослідження, щоб визначити, наскільки ефективним метод може бути при лікуванні дітей з лицьовим паралічем або хворобою Паркінсона.
Терапія за допомогою тварин стає все більш поширеною для допомоги дітям з проблемами мовлення та навчання.