Дослідники повідомляють, що телемедицини може виявитися недостатньо, коли мова йде про людей з порушеннями голосу та мови.

Під час пандемії COVID-19 значно зросло використання телемедицини – дистанційних консультацій за допомогою комп’ютера, планшета або смартфона. І навіть незважаючи на те, що пандемія “здається, слабшає, популярність телепрактики залишиться”, – сказала Кара Степп, доцент кафедри мовлення, мови та слуху в Бостонському університеті.

Степп та її колеги хотіли з’ясувати, чи п’ять платформ телеконференцій – Cisco Webex, Microsoft Teams, Doxy.me, VSee Messenger і Zoom – які використовуються для телемедицини, здатні фіксувати звуки достатньо точно для лікарів та пацієнтів з порушенням мовлення.

Вони виявили, що багато платформ спотворюють звуки, намагаючись усунути фоновий шум. Для свого дослідження було записано голосові зразки 29 пацієнтів у віці від 18 до 82 років з різними порушеннями мови або голосу. Записи відтворювалися через зовнішній динамік через платформи телеконференцій, імітуючи дистанційні розмови.

За словами дослідників, усі платформи погано фіксували багато вимірювань, необхідних для точних і клінічно значущих оцінок голосу. Висота звуку значно відрізнялася на всіх платформах порівняно з реальними записами, а динамічний діапазон гучності голосу сильно відрізнявся від живих записів.

“Це було найбільшим сюрпризом для нас”, — сказала автор дослідження Хасіні Вератунге. Вона є аспірантом Інституту обчислень та обчислювальної техніки та інженерії Рафіка Б. Харірі Бостонського університету та доктором філософії, кандидатом біомедичної інженерії, яка проводить дослідження в лабораторії Степпа.

Загалом, “Microsoft Teams” показали найкращі результати, оскільки всі наші голосові дані були найменш вражені на цій платформі”, — повідомила Вератунге. Результати, нещодавно опубліковані в Journal of Speech, Language and Hearing Research, свідчать про те, що  логопеди повинні бути обережними при використанні телемедицини, вважають дослідники. “Ця робота, ймовірно, матиме значний вплив на клінічну практику, надаючи важливу інформацію про вплив цих телекомунікаційних платформ на клінічну оцінку голосу”, — наголосила Степп.

Поширити