Перші 3 роки життя, коли активно розвивається мозок, є найбільш інтенсивним періодом для набуття мовленнєвих навичок. Ці навички найкраще розвиваються у світі, який багатий звуками, враженнями та постійним впливом на мову та мовлення.

У немовлят і дітей раннього віку бувають дуже активні періоди для розвитку мовлення та мови, коли мозок найкраще сприймає мову. Якщо дозволити цим активним періодам пройти без спілкування, навчитися буде важче. Які віхи розвитку мовлення та мови?

Які віхи розвитку мовлення та мови?

Перші ознаки спілкування виникають, коли немовля дізнається, що плач принесе їжу, розраду і товариство. Новонароджені також починають розпізнавати важливі звуки в їхньому оточенні, такі як голос матері. Підростаючи, немовлята починають сортувати звуки мови, з яких складаються слова їхньої мови. До 6 місяців більшість малюків розпізнають основні звуки рідної мови.

Розвиток мовлення та мовних навичок у дітей різний. Однак вони дотримуються природного прогресу або графіка оволодіння мовними навичками. Ці етапи допомагають лікарям та іншим медичним працівникам визначити, чи йде дитина  правильним шляхом, чи їй може знадобитися додаткова допомога. Іноді затримка може бути викликана втратою слуху, а в інших випадках – через порушення мови або мовлення.

Що робити, якщо в моєї дитини затримка мовлення або мови?

Поговоріть з лікарем вашої дитини, якщо у вас є якісь занепокоєння. Ваш лікар може направити вас до логопеда, який є медичним працівником, підготовленим для оцінки та лікування людей з розладами мовлення чи мови.

Дефектолог розповість вам про спілкування та загальний розвиток вашої дитини. Він або вона також використовуватиме спеціальні розмовні тести, щоб оцінити вашу дитину. Тест на слух часто включається в оцінку, оскільки проблеми зі слухом можуть вплинути на розвиток мовлення та мови.

Залежно від результату оцінки логопед може запропонувати заходи, які ви можете виконувати вдома, щоб стимулювати розвиток вашої дитини. Вони також можуть рекомендувати групову чи індивідуальну терапію або запропонувати подальшу оцінку аудіологом (фахівцем з охорони здоров’я, навченим виявляти та вимірювати втрату слуху) або психологом розвитку (фахівцем з охорони здоров’я зі спеціальними знаннями в області психологічного розвитку немовлят і дітей).

Поширити